BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, August 19, 2009

TPM YANG MEMALUKAN

Salam. Salam kepada semua sahabat yang diredhai Allah.

Membaca kisah ahli parlimen padang serai yang ditahan polis amat mendukacitakan. Kesian dia. Itulah harga perjuangan. Harga perjuangan yang lebih kurang sama seperti di Palestin.

Ada ke patut sorang TPM boleh tuduh sembrono aje seorang ahli parlimen tu bodoh. Subhanallah. Tapi, kalu amno buat dan kata semuanya betul. Kalu selain amno, semuanya tak betul. Bak kata Anwar - there's freedom of speech in Malaysia as gazetted in the constitution. Only that there's no freedom after speech. Itulah negaraku Malaysia.

Tak malu ke sorang TPM boleh mengeluarkan kenyataan yang amat memalukan kepada sorang rakan parlimen sendiri. Kalu di mahkamah, rakan peguan akan memanggil peguam lain dengan panggilan yang lembut. Your learned council, your honourable judge dan lain2 lagi. Patut di Parlimen lebih lagi. Tempat undang2 digubal. Tapi terbalik. Agaknya TPM kurang reti basa skit.

Dahlah hamba Allah tu digari secara kasar. Pas tu nak didakwa plak. Amno Amno... Bilalah nak nak belajar reti basa skit.

Tok Guru kata amno tak masuk syurga pun nak buat isu. Memanglah penyong amno tak masuk syurga. Penyokong pas pun tak masuk syurga. Syurga tu bukan mak pak kita punya.Syurga tu
Allah yang punya. Ia disediakan untuk hamba2 Allah yang beriman dan bertaqwa. Kalau orang amno beriman dan bertaqwa, dapatlah masuk syurga. Kalau asyik lawan Islam aje, ada can ke nak masuk syurga? Amno... amno. Kesian.....

0 comments: